torstai 19. heinäkuuta 2012

Kirppikset

Jos tähän sais sellasen peukutuskuvan niin laittasin sen tuohon otsikon perään :D
Kivoja juttuja löytyy aina silloin tällöin kirppiksiltä. Tykkään kierrellä ja katsella. Yleensä katselen tavaroita, en niinkään vaatteita. Muutaman vaatteen joskus tainnut ostaa... Oon huomannut et ku lähetään johonkin reissuun ni etsin valmiiksi jo netistä mahdolliset kirppistarjonnat :) Sieltä voi välillä löytää ihania aarteita.
Ainut mikä harmittaa on ylihinnoiteltu tavara. En minä ainakaan maksa esim. Riihimäen parin litran Ilves lasipurkista 30-50euroa. Tai uushopeisista aterimista kympin tai parikymppiä kappaleelta. Omat aterimet ostin 30eurolla, 18kpl. Hinta oli kohdillaan, myyjä oli tyytyväinen ja aterimien uusi omistaja oli enemmän kuin iloinen :)
Myös kaikki vanhat huonekalut ovat aika hintavia. Mä oisin varmaan rikas jos ylihinnoittelisin ja myisin kaikki nuo huonekalut pois tuolta meidän vanhasta rakennuksesta ;D Siellä on antiikkituolia, keinua, isoja ja pieniä lipastoja, kaappeja, meikkipöytää, rukki, pinnasänky, vanha singer...


Nyt näyttää olevan suosiossa myös piha- ja peräkärrykirppikset. Niissä ei ole vielä tullut käytyä, mut varmasti testaan jossain vaiheessa :) Ja uskoisin että siellä on hinnatkin kohdillaan. Huuto.net on myös yks suosittu paikka, sitä en ole koskaan kokeillut, mutta monta hienoa aarretta olen kuullut sieltä löytyneen.


Kyllä minä teen välillä todellisia löytöjä kirpputoreilta ja edullisia!
Eikö siinä just ideana oo kierrätys ja että tavara löytäisi uuden kodin edullisesti? Ja mikä parasta pääsee itse eroon tavaroista joita ei tarvii.
Mitäs mieltä oot? Onko kirppikset in vai out?
                                             Kuvakollaasit tehty tavaroista jotka olen löytänyt kirppiksiltä.






14 kommenttia:

  1. Löysin blogisi ja on sinulla ihana talo ja sisustelet juuri minun mieleen. Ihanaa ja aurinkoista kesän jatkoa Rantsilasta! Tv. Heidi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos Heidi! Ihana kuulla että tykkäät ja sisustusmaku on samanlainen :) Ihanaa kesän jatkoa sinne Rantsilan suuntaan!

      Poista
  2. Kylläpä olet löytänyt paljon upeita juttuja kirppareilta. Itse tykkään paljon kirppareista , mutta juuri tuo ylihinnoittelu niissä välillä ärsyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, mä skippaan heti sellaset pöydät missä huomaa tuon ylihinnoittelun.
      Mut mulla on tainnu olla joskus tuuriakin matkassa, yleensä ne parhaimmat ja edullisimmat viedään nenän eestä :)

      Poista
  3. Ihania löytöjä olet tehnyt! Kirppis on mun mielestä ihan nerokas konsepti ja mielelläni käyn niin usein kuin mahdollista :) Olen vaan tosi huono olemaan se myyjäosapuoli, mieluummin ostan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Sama täällä, mieluummin olen ostajana kuin myymässä :) Joskus ois kyl kiva kokeilla pitää pihakirppistä :)

      Poista
  4. Kirppikset on in! Voisin kierrellä kirppareita vaikka joka päivä. Ja yleensä sieltä löytää kivoja juttuja. Hienoja löytöjä sinäkin olet tehnyt :) Ja todella kiva blogi sulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!
      Jee niin on IN :) Ja koskaan ei voi tietää mitä kivoja yllätyksiä sieltä löytää..sen takia onki nii kiva kierrellä. Pyrin käymään kerran viikossa kirppiksillä, mut jos aikaa ois ni voisin kans käydä vaikka joka päivä :)

      Poista
  5. Kirppikset on kivoja! :) Usein tulee käytyä ja silloin tällöin myös myyn itsekkin. :)
    Ylihinnoiteltua tavaraa on hirmuisesti, mikä tosiaan ärsyttää. Etenkin lastenvaatteiden kohdalla olen huomannut, että saatetaan pyytää lähes samaa hintaa, kuin mitä vaate maksaisi uutena.. Mikä kirpputori se semmoinen on?!

    Mutta onneksi aina välillä tekee niitä huippujakin löytöjä! :)

    Mukavaa tulevaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirppikset on pop! :) Ohhoh..harmittavaa että lastenvaatteetkin ylihinnotellaan, eikö se oo pääasia et saa myyntipaikan tyhjäksi, hyvän mielen ja tietty vähän rahaakin :)

      Kiitos, samoin sinne!

      Poista
  6. IN,IN ja IN!!! Mä rakastan kirppiksiä ja Kierrätyskeskuksia. Ai, että niistä tekee välillä todellisia löytöjä.
    Ylihinnoittelu on inhoittavaa ja kyllä ne "ammattimyyjät" yleensä jo huomaa kaukaa, ja osaa kiertää ne yhtä kaukaa... ;)
    Kauniita aarteita olet löytänyt kirppiksiltä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, todellaki! Kun sattuu oikeaan aikaan paikalle ni aarteita löytyy :)
      Joo pikkumutka ei oo pahitteeksi ku ammattimyyjän näkee ;D

      Poista
  7. Kirppistely on ihan parasta!!:) kivoja löytöjä oot tehnyt!

    VastaaPoista